Servicedesk Medewerker

Vacature gesloten

Servicedesk Medewerker

Gemeente Buren Maurik

Wat is vereist?

  • Mbo (niveau 4) werk- en denkniveau
  • Minimaal 1 jaar relevante werkervaring
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Goed samenwerken en communicatief sterk

Wat krijg je?

  • Maximaal €3.612 bruto p/m o.b.v. een 36-urige werkweek (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • 36-urige werkweek
  • 27 vakantiedagen en de mogelijkheid om vanuit IKB verlof bij te kopen (o.b.v. fulltime)
  • Individueel Keuze Budget (minimaal 17,05%)
  • Laptop en telefoon
  • Reiskosten- en thuiswerkvergoeding

Wat doe je?

  • 60% Problemen oplossen
  • 10% Administratie verwerken
  • 10% Handleidingen en instructies schrijven
  • 10% Intern overleg
  • 10% Systeembeheer ondersteunen

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Vacature

Als Servicedesk Medewerker bij de gemeente Buren ben je verantwoordelijk voor het vinden van een passende oplossing voor alle ICT-gerelateerde problemen. Daarnaast ben je het belangrijkste aanspreekpunt voor collega’s en klanten die vragen over dit onderwerp hebben. 

Samen met je collega's van de Servicedesk en Systeembeheer ondersteunen jullie zowel de gemeente Buren als de Omgevingsdienst Rivierenland met het complete ICT-beheer. Het grootste deel van je takenpakket bestaat uit het oplossen van problemen die binnenkomen via de telefoon, mail of het ticketsysteem en het verwerken van de bijbehorende administratie. Daarnaast ondersteun je Systeembeheer ook bij grotere projecten door relevante informatie te verzamelen. Verder houd je je bezig met het bedenken en uitwerken van handleidingen en instructies over en voor ICT systemen. Dit doe je door ze te schrijven, te optimaliseren en begrijpelijker te maken.  

Je bent onderdeel van het team ICT dat weer onderdeel is van het Domein Backoffice. Team ICT is samengesteld uit vier Servicedesk Medewerkers die nauw samenwerken met de vier Systeembeheerders en de Coördinator ICT.

Als je het leuk vindt om mensen verder te helpen en je het een uitdaging vindt om je dagelijkse taken te combineren met ad-hocaanvragen, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Servicedesk Medewerker

Op een leuke werkdag help je je collega's succesvol met de problemen waar zij tegenaanlopen. De rest van je werkdag verloopt soepel en je gaat met een voldaan gevoel naar huis.

Op een minder leuke werkdag krijg je een aantal taken niet afgerond door de vele ad-hocaanvragen. Deze neem je mee naar morgen.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Problemen en vragen behandelen
    • Handleiding schrijven
    • Systeembeheer ondersteunen
    • Administratieve werkzaamheden
    • Lunch
    • Administratieve werkzaamheden
    • Overleg met collega
    • Handleiding schrijven
    • Problemen en vragen behandelen
    • Problemen en vragen behandelen

Voorbeeld uit de praktijk

Een collega vraagt je hulp bij een foutmelding. Hoe ga je te werk?

Wanneer er een collega bij je komt met een foutmelding of error, ga je zeer systematisch te werk. Eerst kijk je in welk programma of systeem de fout optreedt. Vaak voorkomende problemen zijn inlogproblemen, accountblokkades en problemen met de tweefactorauthenticatie. Door deze informatie te achterhalen, sluit je meestal een aantal oorzaken uit.

Vervolgens doorloop je hetzelfde proces als de medewerker. Je kijkt waar en wanneer de fout optreedt en checkt vervolgens alle relevante instellingen. Soms is de oorzaak van een foutmelding zo simpel als het aan- of uitvinken van het juiste vakje. Wanneer het niet lukt om het probleem zelf op te lossen, vraag je een collega om hulp. Meestal is dat een directe collega van de Servicedesk of een collega van Systeembeheer. Jullie bekijken het probleem samen, of je zet het door met alle verzamelde informatie.

Groeipad

Buren is een kleine gemeente met veelzijdige functies. Je krijgt veel vrijheid om verschillende taken op te pakken. We vinden het vanzelfsprekend om trajecten te evalueren en streven altijd naar verbetering. In het Goede Gesprek stem je met je leidinggevende af wat je gaat doen en wat je hiervoor nodig hebt. Als je opleidingen of cursussen voor je functie nodig hebt, worden deze vergoed en kun je die vaak onder werktijd doen. Je kunt daarnaast je IKB (Individueel Keuzebudget) inzetten als je je wilt ontwikkelen buiten je vakgebied.

Servicedesk Medewerker

Werken bij Gemeente Buren

De gemeente Buren is een uitgestrekte landelijke gemeente, gelegen in de Betuwe. Deze woon-, leef- en recreatiegemeente van ongeveer 15.000 hectare en ruim 27.000 inwoners wordt gekenmerkt door aantrekkelijke kleinschaligheid en bijzonder historische woonkernen. De woonkernen zijn: Asch, Beusichem, Buren, Erichem, Kapel-Avezaath, Kerk-Avezaath, Zoelen, Zoelmond, Maurik, Eck en Wiel, Rijswijk, Ravenswaaij, Lienden, Ingen en Ommeren. Het vestingstadje Buren bezit sinds 1395 stadsrechten en bezit talloze gerestaureerde monumenten. Het is daarom geen wonder dat Buren een beschermd stadsgezicht is. Daarnaast is er in Buren veel dagtoerisme, wat mede te danken is aan het feit dat Buren een Oranjestad is.

De gemeente Buren is gelegen in het midden van Nederland in het Gelders Rivierengebied en is gemakkelijk met de auto te bereiken via de nabijgelegen snelwegen A15 en de A2. De gemeente is de fruittuin van Nederland en staat steevast in de top drie van fruitproducerende gemeenten. Midden in de Betuwe dient de gemeente de inwoners en bedrijven van Buren met zaken die ze (niet) zelfstandig kunnen, willen of mogen oppakken en doet dat vanuit de visie te willen bouwen aan het vertrouwen van inwoners en klanten.

  • Hoofdkantoor in Maurik
  • 170 medewerkers
  • 65% / 35%
  • Gem. leeftijd 48 jaar
  • Hybride werken

Collega's

Birgit Quint - Communicatieadviseur

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Tijdens mijn studie vond ik overheidscommunicatie al interessant. Ik liep stage bij de gemeente Buren en werd nog enthousiaster! Toen een vacature vrij kwam, wist ik wel wat ik ging doen. Zo kreeg ik bij Buren de kans om veel sneller dan verwacht communicatieadviseur te worden.

Wat was je vorige baan?
P&O medewerker - SZR.

Wat doe je in je vrije tijd?
Wandelen, formule 1 volgen en series en films kijken.

Frank van Aken - Financieel adviseur, bedrijfsvoering

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Voor mij is het belangrijk dat ik maatschappelijk betrokken ben. De gemeente Buren is een leuke werkgever waarin veel ontwikkelingen plaatsvinden. Als financieel adviseur kan ik een bijdrage leveren om de gemeente beter in control te laten zijn. Daarnaast zijn de werkzaamheden bij een gemeente divers en zijn er volop mogelijkheden tot ontwikkeling.

Wat was je vorige baan?
Financieel adviseur.

Wat doe je in je vrije tijd?
Voetbal, reizen, poolen en gezelligheid.

Bo van Gaal - Communicatie- en participatiemedewerker Duurzaamheid en ondersteunend medewerker communicatie

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Duurzaamheid wordt een steeds belangrijker thema. Het is van groot belang dat we ons gedrag gaan aanpassen om zo de aarde leefbaar te houden. Toen ik deze functie zag, dacht ik meteen: hiermee kan ik bijdragen aan een groenere en duurzamere wereld én kan ik mijn talenten en creativiteit inzetten.

Wat was je vorige baan?
Horecaondernemer en marketing, sales en event-medewerker bij een uitgeverij.

Wat doe je in je vrije tijd?
Koken, uiteten en tuinieren.

Caroline - HR-medewerker, werkzaam op de afdeling HR

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Bij mijn vorige werkgever, een grote zorginstelling, miste ik het persoonlijke contact met collega's; want als collega ben je voor mij veel meer dan alleen een personeelsnummer. Daarnaast werk ik graag bij een organisatie waar ik mee kan denken over teamdoelen en werkprocessen om zo mijn werkzaamheden nog beter uit te kunnen voeren en de organisatie nog beter op de kaart te kunnen zetten.

Wat was je vorige baan?
Medewerker P&O.

Wat doe je in je vrije tijd?
Zingen, lezen en hardlopen.

Nick Aben - HR-adviseur / Staff

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben bij de gemeente Buren eerst begonnen in een andere functie. De reden voor mijn keuze voor Buren was dat je veel eigen verantwoordelijkheid krijgt en je een volledig takenpakket hebt. Je bent met opdrachten van begin tot eind bezig. Binnen de gemeente heb ik de kans gekregen om de overstap te maken naar mijn huidige functie wat meer aansluit bij mijn opleidingsachtergrond en ik on-the-job in deze functie kan groeien.

Wat was je vorige baan?
Casemanager Werk en Inkomen.

Wat doe je in je vrije tijd?
Hardlopen, tuinieren, uit eten en series kijken.

Interessante baan?