Wat is vereist?
- Hbo / wo werk- en denkniveau, bijvoorbeeld in de richting van ruimtelijke ordening, planologie of economie
- Minimaal 2 jaar werkervaring als Planeconoom bij een gemeente
- Sterke advies- en onderhandelingsvaardigheden
- Goed kunnen plannen en organiseren en uitstekende communicatieve vaardigheden
- Ervaring met het programma TotalLink is een pre
- Klant- en oplossingsgericht en politiek en bestuurlijk sensitief
Wat krijg je?
- €3.701 - €5.372 bruto p/m (schaal 11, o.b.v. 36-urige werkweek)
- 24-urige werkweek
- 20 wettelijke vakantiedagen, 6 bovenwettelijke vakantiedagen en de mogelijkheid om vanuit IKB verlof bij te kopen
- Opleidingsmogelijkheden
- Individueel Keuze Budget (minimaal 17,05%)
- Laptop en telefoon
- Verstelbaar bureau en bureaustoel om thuis te kunnen werken
Wat doe je?
- 30% Adviseren over plannen
- 30% Financiële bijdragen opstellen
- 20% Intern overleg
- 20% Nota’s opstellen
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Interesse
Heb je een vraag of ben je geïnteresseerd? Neem contact met ons op.Ed Stijnen
Domeinmanager Ruimte
Vacature
Als Planeconoom bij de gemeente Buren ben je verantwoordelijk voor de financieel-economische kant van ruimtelijke plannen, waarmee je bijdraagt aan de financiële haalbaarheid van woningbouwplannen. Je geeft inzicht in de financiële voortgang en resultaten van (lopende) projecten en zorgt voor een financieel-economische onderbouwing van politieke keuzes binnen het ruimtelijk domein. Ook ben je verantwoordelijk voor de financiële inbreng bij de verkoop van gemeentelijk vastgoed. Op basis van financiële analyses adviseer je collega’s en het bestuur over (financiële) risico’s en kansen op het gebied van bijvoorbeeld grondexploitaties en anterieure overeenkomsten.
De projecten waar je in deze functie mee zal starten, zijn onder andere het afronden van de Nota Kostenverhaal (Omgevingswetproof) en deze integraal borgen, uitvoeren en vernieuwen. Ook maak je de grondprijzenbrief 2023 en houd je je bezig met het vierjaarlijks actualiseren van de Nota Grondbeleid 2023-2026. Daarnaast start je met het beheren van de financiële afwikkeling van twee grondexploitaties, namelijk Doejenburg II en Teisterbant en lever je een bijdrage aan de doorontwikkeling van projectmatig werken. Hierbij zorg jij voor het financieel economische deel in de projectgroep en de verwerking van gegevens, waaronder tijdschrijven van collega’s.
Je bent onderdeel van het team Beleid en Projecten, dat valt binnen het Domein Ruimte. Het team is samengesteld uit Strategische Adviseurs. Projectleiders, Juristen en ondersteunende medewerkers. Het team wordt aangestuurd door de Domeinmanager Ruimte, die tevens je leidinggevende is.
Als je het leuk vindt om je bezig te houden met de financiële doorrekening van projecten en je het uitdagend vindt om hierbij samen te werken met veel verschillende collega’s, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Op een leuke werkdag maak je een belangrijke berekening over de financiële haalbaarheid van een woningbouwtraject en lukt het om dit meteen uit te werken in een advies.
Op een mindere werkdag zit je veel in overleg en blijkt dat zaken nog niet duidelijk zijn, waardoor je niet verder komt met een bepaald advies.
- 08:00
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
- 18:00
-
- Mails lezen en beantwoorden
- Lunch
- Projectoverleg
- Administratie bijwerken
- Berekeningen maken
- Advies opstellen
- Advies opstellen
- Plannen doornemen
-
- Lunch
- Administratie bijwerken
- Nota's opstellen
- Overleg met collega
- Financiële voortgang project analyseren
- Overleg met Domeinmanager Ruimte
- Berekeningen maken
-
- Vrije dag
-
- Lunch
- Maandpraat
- Teamoverleg
- Mails lezen en beantwoorden
- Projectoverleg
- Financiële voortgang project analyseren
- Advies opstellen
- Overleg met collega
-
- Vrije dag
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Buren is een kleine gemeente met veelzijdige functies. Je krijgt veel vrijheid om verschillende taken op te pakken. We vinden het vanzelfsprekend om trajecten te evalueren en streven altijd naar verbetering. In het Goede Gesprek stem je met je leidinggevende af wat je gaat doen en wat je hiervoor nodig hebt. Als je opleidingen of cursussen voor je functie nodig hebt, worden deze vergoed en kun je die vaak onder werktijd doen. Je kunt daarnaast je IKB (Individueel Keuzebudget) inzetten als je je wilt ontwikkelen buiten je vakgebied.
Werken bij Gemeente Buren
De gemeente Buren is een uitgestrekte landelijke gemeente, gelegen in de Betuwe. Deze woon-, leef- en recreatiegemeente van ongeveer 15.000 hectare en ruim 27.000 inwoners wordt gekenmerkt door aantrekkelijke kleinschaligheid en bijzonder historische woonkernen. De woonkernen zijn: Asch, Beusichem, Buren, Erichem, Kapel-Avezaath, Kerk-Avezaath, Zoelen, Zoelmond, Maurik, Eck en Wiel, Rijswijk, Ravenswaaij, Lienden, Ingen en Ommeren. Het vestingstadje Buren bezit sinds 1395 stadsrechten en bezit talloze gerestaureerde monumenten. Het is daarom geen wonder dat Buren een beschermd stadsgezicht is. Daarnaast is er in Buren veel dagtoerisme, wat mede te danken is aan het feit dat Buren een Oranjestad is.
De gemeente Buren is gelegen in het midden van Nederland in het Gelders Rivierengebied en is gemakkelijk met de auto te bereiken via de nabijgelegen snelwegen A15 en de A2. De gemeente is de fruittuin van Nederland en staat steevast in de top drie van fruitproducerende gemeenten. Midden in de Betuwe dient de gemeente de inwoners en bedrijven van Buren met zaken die ze (niet) zelfstandig kunnen, willen of mogen oppakken en doet dat vanuit de visie te willen bouwen aan het vertrouwen van inwoners en klanten.
- Hoofdkantoor in Maurik
- 200 medewerkers
- 63% / 37%
- Gem. leeftijd 45 jaar
- Hybride werken