Beleidsmedewerker Ruimtelijke Ontwikkeling
Gemeente Buren Maurik
Wat is vereist?
- Analytisch- en probleemoplossend vermogen
- Goed kunnen samenwerken met verschillende partijen
- Effectief kunnen communicerenen
- Hbo werk- en denkniveau
- Afgeronde relevante opleiding op het gebied van ruimtelijke ontwikkeling
- Ervaring met werken in een lokale bestuurlijke omgeving is fijn
Wat krijg je?
- € 3.895 - € 5.621 bruto p/m (schaal 10A, afhankelijk van kennis en ervaring)
- 24 tot 36-urige werkweek
- Tijdelijk contract voor één jaar, met uitzicht op een contract voor onbepaalde tijd
- 27 vakantiedagen (o.b.v. 36- urige werkweek) en de mogelijkheid om vanuit IKB verlof bij te kopen
- Persoonlijke keuzebudget (IKB minimaal 17,05%)
- Persoonlijke ontwikkel- en opleidingsmogelijkheden
- Laptop, telefoon en verstelbaar bureau en bureaustoel om thuis te kunnen werken
- Flexibele werktijden voor een goede werk-/privébalans
- ABP-pensioen
Wat doe je?
- 10% Adviezen voor Regiekamer opstellen
- 40% Omgevingsplannen en -adviezen beoordelen
- 30% College- en raadsvoorstellen opstellen
- 10% Intakegesprekken voorbereiden en voeren
- 10% Intern overleg
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Stel direct een vraag
Ed Stijnen
Domeinmanager Ruimte
Vacature
Als Beleidsmedewerker Ruimtelijke Ontwikkeling bij de gemeente Buren ben je verantwoordelijk voor het begeleiden en beoordelen van ruimtelijke procedures in het kader van de Omgevingswet. Je faciliteert diverse ontwikkelingen, van bouwprojecten tot uitbreidingen van bedrijven. Ook ben je intensief betrokken bij het opstellen en publiceren van omgevingsplannen en bestemmingsplannen. Dit houdt eveneens in dat je college- en raadsvoorstellen voorbereidt en anterieure overeenkomsten opstelt.
Verder behandel je principeverzoeken. Je toetst deze aan ruimtelijke kaders voordat ze in de Regiekamer worden besproken, waar je samenwerkt met diverse disciplines binnen het domein ruimte om tot gedegen collegevoorstellen te komen. Ook voer je intakegesprekken met initiatiefnemers om de haalbaarheid van hun verzoeken te beoordelen en passend advies te geven.
Daarnaast zet je je juridische kennis in bij het behandelen van rechtszaken, beroepen en hoger beroepen die bij de Raad van State worden ingediend. Advies geven over en het ontwikkelen van nieuw beleid op het gebied van ruimtelijke ordening, waarbij je strategisch denkt over de langetermijnontwikkeling van de gemeente, hoort tenslotte ook tot je takenpakket.
Je bent onderdeel van team Ruimtelijke Ontwikkeling, samen met een Strategisch Beleidsmedewerker en vier andere Beleidsmedewerkers Ruimtelijke Ontwikkeling. Het team is hecht en betrokken en valt onder het Ruimtelijk Domein. Ook werk je nauw samen met andere collega’s, bijvoorbeeld van de Omgevingsdienst of het Bestuur. Verder heb je veel contact met initiatiefnemers van ruimtelijke procedures.
Let op: Deze vacature heeft geen einddatum. We zetten deze uit tot we de juiste nieuwe collega hebben gevonden. Zodra de positie vervuld is, halen we de vacature offline.
Als je een grote interesse hebt in ruimtelijke ontwikkeling en je het niet erg vindt om soms met deadlines te werken, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Vandaag bestaat je werkdag uit een mooie mix van afspraken met collega’s en externe partners, waarbij je samenkomt om lopende projecten te bespreken. Daarnaast vind je tijd om rustig aan je bureau zaken uit te werken of belangrijke documenten op te stellen.
Vandaag heb je een agenda vol afspraken, waardoor je geen tijd vindt om aan andere belangrijke taken te werken.
- 08:00
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
- 18:00
-
- Lunch
- Mails lezen en beantwoorden
- Actiepunten opvolgen
- Omgevingsplannen en -adviezen beoordelen
- Overleg met Wethouder
- Regiekamer overleg
- Overleg voorbereiden
-
- Lunch
- Intakegesprekken voeren
- Omgevingsplannen en -adviezen beoordelen
- College- en raadsvoorstellen opstellen
- Intakegesprekken voorbereiden
-
- Overleg Ruimte Ontwikkeling
- Lunch
- Actiepunten opvolgen
- Omgevingsplannen en -adviezen beoordelen
- Mails lezen en beantwoorden
- Omgevingsplannen en -adviezen beoordelen
-
- Lunch
- Adviezen voor Regiekamer opstellen
- Intern overleg
- Intakegesprekken voorbereiden
- Intakegesprekken voeren
- Mails lezen en beantwooren
-
- Lunch
- Maandpraat
- Vrije middag
- Omgevingsplannen en -adviezen beoordelen
- Overleg met leidinggevende
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Buren is een kleine gemeente met veelzijdige functies. Je krijgt veel vrijheid om verschillende taken op te pakken. We vinden het vanzelfsprekend om trajecten te evalueren en streven altijd naar verbetering. In het Goede Gesprek stem je met je leidinggevende af wat je gaat doen en wat je hiervoor nodig hebt. Als je opleidingen of cursussen voor je functie nodig hebt, worden deze vergoed en kun je die vaak onder werktijd doen. Je kunt daarnaast je persoonlijk keuzebudget (IKB - Individueel Keuzebudget) inzetten als je je wilt ontwikkelen buiten je vakgebied.
Werken bij Gemeente Buren
De gemeente Buren is een uitgestrekte landelijke gemeente, gelegen in de Betuwe. Deze woon-, leef- en recreatiegemeente van ongeveer 15.000 hectare en ruim 27.000 inwoners wordt gekenmerkt door aantrekkelijke kleinschaligheid en bijzonder historische woonkernen. De woonkernen zijn: Asch, Beusichem, Buren, Erichem, Kapel-Avezaath, Kerk-Avezaath, Zoelen, Zoelmond, Maurik, Eck en Wiel, Rijswijk, Ravenswaaij, Lienden, Ingen en Ommeren. Het vestingstadje Buren bezit sinds 1395 stadsrechten en bezit talloze gerestaureerde monumenten. Het is daarom geen wonder dat Buren een beschermd stadsgezicht is. Daarnaast is er in Buren veel dagtoerisme, wat mede te danken is aan het feit dat Buren een Oranjestad is.
De gemeente Buren is gelegen in het midden van Nederland in het Gelders Rivierengebied en is gemakkelijk met de auto te bereiken via de nabijgelegen snelwegen A15 en de A2. De gemeente is de fruittuin van Nederland en staat steevast in de top drie van fruitproducerende gemeenten. Midden in de Betuwe dient de gemeente de inwoners en bedrijven van Buren met zaken die ze (niet) zelfstandig kunnen, willen of mogen oppakken en doet dat vanuit de visie te willen bouwen aan het vertrouwen van inwoners en klanten.
- Hoofdkantoor in Maurik
- 200 medewerkers
- 63% / 37%
- Gem. leeftijd 45 jaar
- Hybride werken