Wat is vereist?
- Mbo+/Hbo werk- en denkniveau
- Ervaring met zaak- en procesgericht werken
- Bekend met relevante wet- en regelgeving zoals Archiefwet en Wet Open Overheid
- Ervaring met informatiesystemen en relevante software (zaaksystemen of document management systemen)
- Je bent integer, klantgericht, digitaal- en sociaal vaardig en staat open voor onderbouwende feedback en geeft dit ook als dit nodig is
- Je denkt in mogelijkheden, gaat graag nauwkeurig te werk en zelfstandig werken is voor jou even belangrijk als samenwerken in een team
Wat krijg je?
- Max. €4.811 (schaal 9) bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
- Een jaarcontract, met uitzicht op een vast contract
- 36-urige werkweek
- 28 vakantiedagen (per 1-1-2025) en de mogelijkheid om vanuit IKB verlof bij te kopen
- Persoonlijk keuzebudget (IKB minimaal 17,05%)
- Persoonlijke ontwikkel- en opleidingsmogelijkheden en ABP-pensioen
- Flexibele werktijden voor een goede werk-/privébalans en een volledig ingerichte thuiswerkplek
- Burens Budget t.w.v. €160,- netto per jaar
Wat doe je?
- 30% Zaak- en procesgericht werken binnen de organisatie bevorderen
- 25% Informatiebeheer en -registratie onderhouden
- 25% Naleving van wet- en regelgeving controleren
- 10% Intern overleg
- 10% Vragen vanuit collega's beantwoorden
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Interesse
Heb je een vraag of ben je geïnteresseerd? Neem contact met ons op.René van der Werff
Teammanager Informatievoorziening
Vacature
Als Informatiespecialist bij de Gemeente Buren ben je verantwoordelijk voor het efficiënte beheer en de toegankelijkheid van informatie. Samen met je collega’s ben je het eerste aanspreekpunt binnen de organisatie voor vraagstukken rond zaak- en procesgericht werken.
Je beheert en registreert informatie en draagt bij aan de digitale duurzaamheid door ervoor te zorgen dat alle informatie binnen de organisatie op een volledige, betrouwbare en veilige manier wordt opgeslagen. Tevens zorg je ervoor dat deze informatie gemakkelijk toegankelijk is voor je collega's, wat het zaak- en procesgericht werken bevordert. Daarnaast neem je deel aan veranderingsprojecten, voer je kwaliteitscontroles uit en zorg je voor de correcte archivering of vernietiging van digitale informatie volgens de Archiefwet.
Je maakt deel uit van het team Informatievoorziening, dat bestaat uit Informatieadviseurs, Procesadviseurs, Gegevensbeheerders, DIV-medewerkers en Archiefmedewerkers. In deze functie is het belangrijk dat je zowel zelfstandig als in teamverband kunt werken.
Deze vacature heeft geen einddatum. We zetten deze uit tot we de juiste nieuwe collega hebben gevonden. Zodra de positie vervuld is, halen we de vacature offline.
Als je het leuk vindt om nauwkeurig te werken, je te verdiepen in de wetgeving rondom informatievoorziening en je het een uitdaging vindt om zowel geduldig als ondernemend te zijn in je werkzaamheden, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Vandaag ben je in overleg met je collega's, zoek je antwoorden op vragen en lever je de beloofde antwoorden op diverse vraagstukken.
Vandaag behaal je niet de gewenste resultaten, waardoor je langer moet zoeken naar de juiste informatie.
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
-
- Lunch
- Zaak- en procesgericht werken binnen de organisatie bevorderen
- Informatiebeheer en -registratie onderhouden
- Naleving van wet- en regelgeving onderhouden
- Intern overleg
- Vragen vanuit collega's beantwoorden
-
- Lunch
- Zaak- en procesgericht werken binnen de organisatie bevorderen
- Informatiebeheer en -registratie onderhouden
- Naleving van wet- en regelgeving onderhouden
- Vragen vanuit collega's beantwoorden
-
- Lunch
- Informatiebeheer en -registratie onderhouden
- Naleving van wet- en regelgeving onderhouden
- Intern overleg
- Vragen vanuit collega's beantwoorden
- Zaak- en procesgericht werken binnen de organisatie bevorderen
- Intern overleg
-
- Lunch
- Zaak- en procesgericht werken binnen de organisatie bevorderen
- Naleving van wet- en regelgeving onderhouden
- Intern overleg
- Vragen vanuit collega's beantwoorden
- Zaak- en procesgericht werken binnen de organisatie bevorderen
-
- Lunch
- Zaak- en procesgericht werken binnen de organisatie bevorderen
- Naleving van wet- en regelgeving onderhouden
- Intern overleg
- Vragen vanuit collega's beantwoorden
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Buren is een kleine gemeente met veelzijdige functies. Je krijgt veel vrijheid om verschillende taken op te pakken. We vinden het vanzelfsprekend om trajecten te evalueren en streven altijd naar verbetering. In het Goede Gesprek stem je met je leidinggevende af wat je gaat doen en wat je hiervoor nodig hebt. Als je opleidingen of cursussen voor je functie nodig hebt, worden deze vergoed en kun je die vaak onder werktijd doen. Je kunt daarnaast je IKB (Individueel Keuzebudget) inzetten als je je wilt ontwikkelen buiten je vakgebied.
Werken bij Gemeente Buren
De gemeente Buren is een uitgestrekte landelijke gemeente, gelegen in de Betuwe. Deze woon-, leef- en recreatiegemeente van ongeveer 15.000 hectare en ruim 27.000 inwoners wordt gekenmerkt door aantrekkelijke kleinschaligheid en bijzonder historische woonkernen. De woonkernen zijn: Asch, Beusichem, Buren, Erichem, Kapel-Avezaath, Kerk-Avezaath, Zoelen, Zoelmond, Maurik, Eck en Wiel, Rijswijk, Ravenswaaij, Lienden, Ingen en Ommeren. Het vestingstadje Buren bezit sinds 1395 stadsrechten en bezit talloze gerestaureerde monumenten. Het is daarom geen wonder dat Buren een beschermd stadsgezicht is. Daarnaast is er in Buren veel dagtoerisme, wat mede te danken is aan het feit dat Buren een Oranjestad is.
De gemeente Buren is gelegen in het midden van Nederland in het Gelders Rivierengebied en is gemakkelijk met de auto te bereiken via de nabijgelegen snelwegen A15 en de A2. De gemeente is de fruittuin van Nederland en staat steevast in de top drie van fruitproducerende gemeenten. Midden in de Betuwe dient de gemeente de inwoners en bedrijven van Buren met zaken die ze (niet) zelfstandig kunnen, willen of mogen oppakken en doet dat vanuit de visie te willen bouwen aan het vertrouwen van inwoners en klanten.
- Hoofdkantoor in Maurik
- 200 medewerkers
- 63% / 37%
- Gem. leeftijd 45 jaar
- Hybride werken