Wat is vereist?
- Mbo werk- en denkniveau
- Minimaal 2 jaar ervaring in de frontoffice burgerzaken
- Je kunt nieuwe vakinhoud (snel) tot je nemen
- Je kunt zowel zelfstandig als in teamverband werken
- Goede beheersing van de Nederlandse taal en beheersing van de Engelse taal (gesproken) is fijn
- Je bent representatief, sociaal vaardig en dienstverlenend en weet je communicatief goed uit te drukken
Wat krijg je?
- €2.666 - €3.784 bruto p/m o.b.v. 36 uur (schaal 7, afhankelijk van kennis en ervaring)
- 20 tot 24-urige werkweek (werkdagen maandag t/m woensdag)
- 27 vakantiedagen (o.b.v. 36 uur) en de mogelijkheid om vanuit IKB verlof bij te kopen
- Persoonlijk keuze budget (IKB) t.w.v. 17,05% van je salaris
- Een jaarcontract met uitzicht op een vast contract
- Burens Budget t.w.v. € 160 netto per jaar
- Persoonlijke ontwikkel- en opleidingsmogelijkheden en ABP-pensioen
Wat doe je?
- 40% Aanvragen op het gebied van burgerzaken verwerken
- 15% Aanvragen op het gebied van gehandicaptenparkeerkaarten, verhuur van openbare ruimtes en begraafplaatsadministratie verwerken
- 15% Vergunningsaanvragen verwerken
- 15% Akten voor de burgerlijke stand opmaken
- 15% Telefonische vragen m.b.t. publiekszaken beantwoorden
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Interesse
Heb je een vraag of ben je geïnteresseerd? Neem contact met ons op.Barbara Burgmeijer
Domeinmanager Dienstverlening
Vacature
Als Medewerker Burgerzaken Frontoffice bij Gemeente Buren ben je verantwoordelijk voor het verwerken van aanvragen op het gebied van burgerzaken. Denk hierbij aan reisdocumenten, rijbewijzen, VOG's, geboorteaangiften, uittreksels en verhuizingen die door inwoners van de gemeente Buren worden ingediend. Je werkt achter de balie, waar inwoners bij je langs komen om hun aanvraag in te dienen. Wanneer je niet achter de balie werkzaam bent, verwerk je online aanvragen of beantwoord je telefoontjes met betrekking tot publiekszaken.
Daarnaast houd jij je bezig met het verwerken van aanvragen voor onder meer gehandicaptenparkeerkaarten, de verhuur van openbare ruimten en werkzaamheden rondom de begraafplaatsadministratie. Ook verwerk je vergunningsaanvragen en maak je akten voor de burgerlijke stand op.
Je werkt met meerdere collega's in team Burgerzaken, met wie je geregeld overleg hebt en aan wie je indien nodig hulp kunt vragen.
Let op: Deze vacature heeft geen einddatum. We zetten deze uit tot we de juiste nieuwe collega hebben gevonden. Zodra de positie vervuld is, halen we de vacature offline.
Als je houdt van afwisseling en een dienstverlenende instelling hebt, en je het als een uitdaging ziet om inwoners van de gemeente Buren zo goed mogelijk van informatie te voorzien, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Vandaag help je verschillende inwoners aan de balie bij diverse aanvragen. Ook verwerk je online aanvragen en sta je inwoners telefonisch te woord.
Vandaag heb je meer administratieve werkzaamheden en minder contact met inwoners. Gelukkig bestaat er doorgaans meer afwisseling in je werkzaamheden!
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
-
- Aanvragen verwerken achter de balie
- Lunch
- Aanvragen verwerken achter de balie
-
- Aanvragen verwerken achter de balie
- Lunch
- Vrije middag
-
- Lunch
- Online aanvragen verwerken
- Aanvragen verwerken achter de balie
- Akten voor de burgerlijke stand opmaken
- Telefonische vragen beantwoorden
-
- Vrije dag
-
- Vrije dag
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Buren is een boeiende gemeente met veel kernen en een stad en een uitgestrekt grondgebied waar nog veel potentie is. Hierdoor blijft je werk veelzijdig en uitdagend. Je krijgt veel vrijheid om verschillende taken op te pakken. We vinden het vanzelfsprekend om trajecten te evalueren en streven altijd naar verbetering. In het Goede Gesprek stem je met je leidinggevende af wat je gaat doen en wat je hiervoor nodig hebt. Als je opleidingen of cursussen voor je functie nodig hebt, worden deze vergoed en kun je die vaak onder werktijd doen. Je kunt daarnaast je persoonlijk keuzebudget (IKB) inzetten als je je wilt ontwikkelen buiten je vakgebied.
Werken bij Gemeente Buren
De gemeente Buren is een uitgestrekte landelijke gemeente, gelegen in de Betuwe. Deze woon-, leef- en recreatiegemeente van ongeveer 15.000 hectare en ruim 27.000 inwoners wordt gekenmerkt door aantrekkelijke kleinschaligheid en bijzonder historische woonkernen. De woonkernen zijn: Asch, Beusichem, Buren, Erichem, Kapel-Avezaath, Kerk-Avezaath, Zoelen, Zoelmond, Maurik, Eck en Wiel, Rijswijk, Ravenswaaij, Lienden, Ingen en Ommeren. Het vestingstadje Buren bezit sinds 1395 stadsrechten en bezit talloze gerestaureerde monumenten. Het is daarom geen wonder dat Buren een beschermd stadsgezicht is. Daarnaast is er in Buren veel dagtoerisme, wat mede te danken is aan het feit dat Buren een Oranjestad is.
De gemeente Buren is gelegen in het midden van Nederland in het Gelders Rivierengebied en is gemakkelijk met de auto te bereiken via de nabijgelegen snelwegen A15 en de A2. De gemeente is de fruittuin van Nederland en staat steevast in de top drie van fruitproducerende gemeenten. Midden in de Betuwe dient de gemeente de inwoners en bedrijven van Buren met zaken die ze (niet) zelfstandig kunnen, willen of mogen oppakken en doet dat vanuit de visie te willen bouwen aan het vertrouwen van inwoners en klanten.
- Hoofdkantoor in Maurik
- 200 medewerkers
- 63% / 37%
- Gem. leeftijd 45 jaar
- Hybride werken