Medewerker Handhaving (Buitengewoon Opsporingsambtenaar)

Vacature gesloten

Medewerker Handhaving (Buitengewoon Opsporingsambtenaar)

Gemeente Buren Maurik

Wat is vereist?

  • Mbo+ werk- en denkniveau
  • Een HTV-diploma en minimaal 1 jaar relevante praktijkervaring of BOA-certificaat met minimaal 3 jaar relevante praktijkervaring
  • Relevante kennis van straf- en bestuursrecht, kennis van het thema ondermijning is fijn
  • Je bent goed in het schriftelijk vastleggen en documenteren van informatie en het bijhouden van de backoffice
  • Je durft het gesprek aan te gaan en bij excessen te handhaven
  • Rijbewijs B
  • Een afgeronde training Regeling Toetsing Geweldsbeheersing (RTGB) en Alcoholwetbevoegdheid is fijn
  • Je bent bereid om onregelmatige diensten te draaien, je bent flexibel en integer

Wat krijg je?

  • € 3.014 - € 4.244 bruto p/m (schaal 8, afhankelijk van kennis en ervaring)
  • 36-urige werkweek
  • 27 vakantiedagen en de mogelijkheid om vanuit IKB verlof bij te kopen 
  • Persoonlijke ontwikkel- en  opleidingsmogelijkheden en ABP-pensioen
  • Persoonlijk keuze budget (IKB 17,05%)
  • Flexibele werktijden voor een goede werk-/privébalans en een laptop en telefoon
  • Burens Budget t.w.v. € 160 netto per jaar
  • Een jaarcontract met uitzicht op een vast contract

Wat doe je?

  • 60% Toezichthouden en handhaven
  • 20% Meldingen afhandelen
  • 10% Administratieve werkzaamheden
  • 10% Overleggen bijwonen en (actief) adviseren

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Vacature

Als Buitengewoon Opsporingsambtenaar (BOA) bij de gemeente Buren houd je toezicht op de naleving van onder andere de algemene plaatselijke verordening en andere (bijzondere) wet- en regelgeving. Je houdt onder meer toezicht bij evenementen en voert controles uit in de openbare ruimte en bij bedrijven. Je werkt veel samen met andere Toezichthouders en (Buitengewoon) Opsporingsambtenaren bij verschillende organisaties.

In onze benadering staat het gesprek met onze inwoners en ondernemers centraal. Hoewel handhaving een optie is, beschouwen we het eerder als een middel dan als ons uiteindelijke doel. Als BOA bevind je je midden in de gemeenschap, waarbij we streven naar een nauwe band met onze inwoners.

Ook verzamel je inlichtingen en rechercheer je gegevens. Je bent tevens accuraat en zorgt voor goede en complete verslaglegging van de bevindingen, die je tijdig verwerkt in geautomatiseerde systemen. Hiermee leg je de basis voor eventuele bestuurlijke maatregelen.

Samen met de andere BOA maak je onderdeel uit van een klein team dat is samengesteld uit OOV-adviseurs, juristen en vergunningverleners. Jullie werken als BOA’s nauw samen met elkaar en doordat het team klein is, opereren jullie als generalisten. Gezamenlijk vervullen jullie een breed scala aan taken gesteund door goede samenwerking en communicatie. Vanwege de omvang van het team wordt er verwacht dat je flexibel bent in je werktijden. Het controleren van evenementen en horeca in de weekenden of avonduren komt met regelmaat voor.

Het team wordt aangestuurd door de Domeinmanager Bedrijfsvoering, die tevens je leidinggevende is.

Let op: Deze vacature heeft geen einddatum. We zetten deze uit tot we de juiste nieuwe collega hebben gevonden. Zodra de positie vervuld is, halen we de vacature offline.

Als je het leuk vindt om veel contact te hebben met inwoners en ondernemers en je het uitdagend vindt dat je hierbij zowel de belangen van de gemeente als van de inwoner of ondernemer dient af te wegen, dan is dit een baan voor jou.

Voorbeeld uit de praktijk

Via Meld Misdaad Anoniem is een melding binnengekomen over een illegaal pokertoernooi in een café. Hoe ga je te werk?

Allereerst zorg je dat je goed op de hoogte bent van de relevante wet- en regelgeving. Je overlegt met collega’s en bekijkt welke inzet het meest effectief is. Nadat je goed bent voorbereid, voer je een controle uit. Na de uitgevoerde controle zorg je voor een juiste verslaglegging van de bevindingen. Intussen komt er een melding binnen over mogelijke hennepteelt; het werk gaat in hoog tempo door.

Groeipad

Buren is een boeiende gemeente met veel kernen en een stad en een uitgestrekt grondgebied waar nog veel potentie is. Hierdoor blijft je werk veelzijdig en uitdagend. Je krijgt veel vrijheid om verschillende taken op te pakken. We vinden het vanzelfsprekend om trajecten te evalueren en streven altijd naar verbetering. In het Goede Gesprek stem je met je leidinggevende af wat je gaat doen en wat je hiervoor nodig hebt. Als je opleidingen of cursussen voor je functie nodig hebt, worden deze vergoed en kun je die vaak onder werktijd doen. Je kunt daarnaast je IKB (Individueel Keuzebudget) inzetten als je je wilt ontwikkelen buiten je vakgebied.

Medewerker Handhaving (Buitengewoon Opsporingsambtenaar)

Werken bij Gemeente Buren

De gemeente Buren is een uitgestrekte landelijke gemeente, gelegen in de Betuwe. Deze woon-, leef- en recreatiegemeente van ongeveer 15.000 hectare en ruim 27.000 inwoners wordt gekenmerkt door aantrekkelijke kleinschaligheid en bijzonder historische woonkernen. De woonkernen zijn: Asch, Beusichem, Buren, Erichem, Kapel-Avezaath, Kerk-Avezaath, Zoelen, Zoelmond, Maurik, Eck en Wiel, Rijswijk, Ravenswaaij, Lienden, Ingen en Ommeren. Het vestingstadje Buren bezit sinds 1395 stadsrechten en bezit talloze gerestaureerde monumenten. Het is daarom geen wonder dat Buren een beschermd stadsgezicht is. Daarnaast is er in Buren veel dagtoerisme, wat mede te danken is aan het feit dat Buren een Oranjestad is.

De gemeente Buren is gelegen in het midden van Nederland in het Gelders Rivierengebied en is gemakkelijk met de auto te bereiken via de nabijgelegen snelwegen A15 en de A2. De gemeente is de fruittuin van Nederland en staat steevast in de top drie van fruitproducerende gemeenten. Midden in de Betuwe dient de gemeente de inwoners en bedrijven van Buren met zaken die ze (niet) zelfstandig kunnen, willen of mogen oppakken en doet dat vanuit de visie te willen bouwen aan het vertrouwen van inwoners en klanten.

  • Hoofdkantoor in Maurik
  • 170 medewerkers
  • 65% / 35%
  • Gem. leeftijd 48 jaar
  • Hybride werken

Collega's

Birgit Quint - Communicatieadviseur

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Tijdens mijn studie vond ik overheidscommunicatie al interessant. Ik liep stage bij de gemeente Buren en werd nog enthousiaster! Toen een vacature vrij kwam, wist ik wel wat ik ging doen. Zo kreeg ik bij Buren de kans om veel sneller dan verwacht communicatieadviseur te worden.

Wat was je vorige baan?
P&O medewerker - SZR.

Wat doe je in je vrije tijd?
Wandelen, formule 1 volgen en series en films kijken.

Frank van Aken - Financieel adviseur, bedrijfsvoering

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Voor mij is het belangrijk dat ik maatschappelijk betrokken ben. De gemeente Buren is een leuke werkgever waarin veel ontwikkelingen plaatsvinden. Als financieel adviseur kan ik een bijdrage leveren om de gemeente beter in control te laten zijn. Daarnaast zijn de werkzaamheden bij een gemeente divers en zijn er volop mogelijkheden tot ontwikkeling.

Wat was je vorige baan?
Financieel adviseur.

Wat doe je in je vrije tijd?
Voetbal, reizen, poolen en gezelligheid.

Bo van Gaal - Communicatie- en participatiemedewerker Duurzaamheid en ondersteunend medewerker communicatie

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Duurzaamheid wordt een steeds belangrijker thema. Het is van groot belang dat we ons gedrag gaan aanpassen om zo de aarde leefbaar te houden. Toen ik deze functie zag, dacht ik meteen: hiermee kan ik bijdragen aan een groenere en duurzamere wereld én kan ik mijn talenten en creativiteit inzetten.

Wat was je vorige baan?
Horecaondernemer en marketing, sales en event-medewerker bij een uitgeverij.

Wat doe je in je vrije tijd?
Koken, uiteten en tuinieren.

Caroline - HR-medewerker, werkzaam op de afdeling HR

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Bij mijn vorige werkgever, een grote zorginstelling, miste ik het persoonlijke contact met collega's; want als collega ben je voor mij veel meer dan alleen een personeelsnummer. Daarnaast werk ik graag bij een organisatie waar ik mee kan denken over teamdoelen en werkprocessen om zo mijn werkzaamheden nog beter uit te kunnen voeren en de organisatie nog beter op de kaart te kunnen zetten.

Wat was je vorige baan?
Medewerker P&O.

Wat doe je in je vrije tijd?
Zingen, lezen en hardlopen.

Nick Aben - HR-adviseur / Staff

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben bij de gemeente Buren eerst begonnen in een andere functie. De reden voor mijn keuze voor Buren was dat je veel eigen verantwoordelijkheid krijgt en je een volledig takenpakket hebt. Je bent met opdrachten van begin tot eind bezig. Binnen de gemeente heb ik de kans gekregen om de overstap te maken naar mijn huidige functie wat meer aansluit bij mijn opleidingsachtergrond en ik on-the-job in deze functie kan groeien.

Wat was je vorige baan?
Casemanager Werk en Inkomen.

Wat doe je in je vrije tijd?
Hardlopen, tuinieren, uit eten en series kijken.

Sollicitatieproces

Gesprek met leidinggevende en collega's
Optioneel vervolggesprek
Arbeidsvoorwaardengesprek met leidinggevende en HR-Adviseur
Je hebt de baan!

Interessante baan?