Informatieadviseur (Adviseur Digitale Informatievoorziening)

Vacature gesloten

Informatieadviseur (Adviseur Digitale Informatievoorziening)

Gemeente Buren Maurik

Wat is vereist?

  • Hbo werk- en denkniveau
  • Minimaal 2 jaar ervaring in een soortgelijke functie
  • Interesse en vaardigheid digitale dienstverlening
  • Je beweegt je makkelijk in een complexe organisatie met verschillende belangen
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Je bent analytisch, verbindend en motiverend

Wat krijg je?

  • Max. €5.691 bruto p/m o.b.v. 36 uur (schaal 10A, afhankelijk van kennis en ervaring)
  • 32 tot 36-urige werkweek
  • 27 vakantiedagen (o.b.v. 36 uur) en de mogelijkheid om via het IKB verlof bij te kopen
  • Persoonlijk keuzebudget (IKB minimaal 17,05%)
  • Persoonlijke ontwikkel- en opleidingsmogelijkheden en ABP-pensioen
  • Een jaarcontract, met uitzicht op een vast contract
  • Burens Budget t.w.v. € 160,00 netto per jaar
  • Flexibele werktijden voor een goede werk-/privébalans en een volledig ingerichte thuiswerkplek om thuis te kunnen werken

Wat doe je?

  • 26% Gegevens- en informatiestromingen inrichten
  • 26% Adviezen geven
  • 26% Projecten aansturen
  • 16% Veranderprocessen begeleiden
  • 6% Verantwoordelijkheid rondom beleid- en beheerplan dragen

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Vacature

Als Informatieadviseur (Adviseur Digitale Informatievoorziening) bij Gemeente Buren speel je een cruciale rol in het verbeteren van onze digitale dienstverlening. Jij bent de expert die ons team helpt om slimme digitale oplossingen te implementeren. Je zorgt ervoor dat onze inwoners snel en eenvoudig toegang hebben tot de informatie en diensten die zij nodig hebben, allemaal via gebruiksvriendelijke en efficiënte digitale kanalen.

In jouw functie ben je het aanspreekpunt voor alles wat met digitale dienstverlening te maken heeft. Je helpt ons om te voldoen aan de wet- en regelgeving, maar je kijkt ook verder. Met jouw frisse blik en analytische vaardigheden breng je ideeën en oplossingen naar voren, zodat we continu kunnen verbeteren. Je werkt samen met jouw collega’s om ervoor te zorgen dat zij efficiënt en papierloos kunnen samenwerken. Iedereen, jong en oud, moet de kans krijgen om mee te doen in deze digitale wereld.

Je krijgt de ruimte om actief in gesprek te gaan met verschillende teams binnen de gemeente. Door goed te luisteren naar hun behoeften, vertaal je deze naar praktische en begrijpelijke digitale oplossingen. Je stimuleert je collega’s om hun digitale werkprocessen zo effectief mogelijk in te richten, waardoor zij zelfredzamer worden.

Je komt terecht in het team Informatievoorziening, waar je samenwerkt met tien andere gedreven collega's, elk met hun eigen expertise. Samen vormen jullie een hecht team dat elkaar ondersteunt en uitdaagt om de beste resultaten te behalen.

Let op: Deze vacature heeft geen einddatum. We zetten deze uit tot we de juiste nieuwe collega hebben gevonden. Zodra de positie vervuld is, halen we de vacature offline.

Als je het leuk vind om bij te dragen aan het gebruiksgemak en de toegankelijk van de gemeente en je het niet erg vindt om je taken in te delen rondom de dynamiek van de dag, dan is dit een baan voor jou. 

Werkweek

Informatieadviseur

Vandaag krijg je veel input voor nieuwe voorstellen en zet je deze uit tot concrete acties.

Vandaag werkt de techniek niet mee, waardoor je plannen voor de dag zijn verstoord.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
    • Lunch
    • Projecten aansturen
    • Veranderprocessen begeleiden
    • Adviezen geven
    • Verantwoordelijkheid rondom beleid- en beheerplan dragen
    • Lunch
    • Gegevens- en informatiestromingen inrichten
    • Veranderprocessen begeleiden
    • Projecten aansturen
    • MT-overleg bijwonen
    • Kennissessie organiseren voor collega's
    • Gegevens- en informatiestromingen inrichten
    • Veranderprocessen begeleiden
    • Adviezen geven
    • Gegevens- en informatiestromingen inrichten
    • Lunch
    • Wekelijkse stand-up
    • Gegevens- en informatiestromingen inrichten
    • Veranderprocessen begeleiden
    • Adviezen geven
    • Gegevens- en informatiestromingen inrichten
    • Verantwoordelijkheid rondom beleid- en beheerplan dragen

Voorbeeld uit de praktijk

Je merkt dat een aantal collega's moeite heeft met het gebruik van de nieuwe digitale tool. Hierdoor loopt de verwerking van de aanvragen vertraging op en zijn er frustraties bij collega's en inwoners. Hoe pak je dit aan?

Je gaat in overleg met de betrokken collega's en vraagt naar hun ervaringen met de digitale tool en de specifieke uitdagingen waar ze tegenaan lopen. Op basis van hun feedback neem je contact op met de functioneel beheerder van de tool om hen verder te ondersteunen en ervoor te zorgen dat er heldere, visuele handleidingen worden gemaakt. Deze handleidingen helpen collega's om de tool beter te begrijpen en effectiever te gebruiken. Daarnaast bespreek je de technische problemen tijdens de wekelijkse stand-up, zodat de technische collega's kunnen meedenken over mogelijke oplossingen. Door deze samenwerking zorg je ervoor dat iedereen de juiste ondersteuning krijgt en dat de digitale werkprocessen soepel verlopen. Op deze manier creëer je een omgeving waarin collega's zich gesteund voelen en in staat zijn om de digitale hulpmiddelen optimaal te benutten.

Groeipad

Buren is een kleine gemeente met veelzijdige functies. Je krijgt veel vrijheid om verschillende taken op te pakken. We vinden het vanzelfsprekend om trajecten te evalueren en streven altijd naar verbetering. In het Goede Gesprek stem je met je leidinggevende af wat je gaat doen en wat je hiervoor nodig hebt. Als je opleidingen of cursussen voor je functie nodig hebt, worden deze vergoed en kun je die vaak onder werktijd doen. Je kunt daarnaast je IKB (Individueel Keuzebudget) inzetten als je je wilt ontwikkelen buiten je vakgebied.

Adviseur Digitale Informatievoorziening

Werken bij Gemeente Buren

De gemeente Buren is een uitgestrekte landelijke gemeente, gelegen in de Betuwe. Deze woon-, leef- en recreatiegemeente van ongeveer 15.000 hectare en ruim 27.000 inwoners wordt gekenmerkt door aantrekkelijke kleinschaligheid en bijzonder historische woonkernen. De woonkernen zijn: Asch, Beusichem, Buren, Erichem, Kapel-Avezaath, Kerk-Avezaath, Zoelen, Zoelmond, Maurik, Eck en Wiel, Rijswijk, Ravenswaaij, Lienden, Ingen en Ommeren. Het vestingstadje Buren bezit sinds 1395 stadsrechten en bezit talloze gerestaureerde monumenten. Het is daarom geen wonder dat Buren een beschermd stadsgezicht is. Daarnaast is er in Buren veel dagtoerisme, wat mede te danken is aan het feit dat Buren een Oranjestad is.

De gemeente Buren is gelegen in het midden van Nederland in het Gelders Rivierengebied en is gemakkelijk met de auto te bereiken via de nabijgelegen snelwegen A15 en de A2. De gemeente is de fruittuin van Nederland en staat steevast in de top drie van fruitproducerende gemeenten. Midden in de Betuwe dient de gemeente de inwoners en bedrijven van Buren met zaken die ze (niet) zelfstandig kunnen, willen of mogen oppakken en doet dat vanuit de visie te willen bouwen aan het vertrouwen van inwoners en klanten.

  • Hoofdkantoor in Maurik
  • 200 medewerkers
  • 63% / 37%
  • Gem. leeftijd 45 jaar
  • Hybride werken

Collega's

Foto van medewerker Birgit Quint
Foto van medewerker Frank van Aken
Foto van medewerker Bo van Gaal
Foto van medewerker Caroline
Foto van medewerker Nick Aben

Birgit Quint - Communicatieadviseur

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Tijdens mijn studie vond ik overheidscommunicatie al interessant. Ik liep stage bij de gemeente Buren en werd nog enthousiaster! Toen een vacature vrij kwam, wist ik wel wat ik ging doen. Zo kreeg ik bij Buren de kans om veel sneller dan verwacht communicatieadviseur te worden.

Wat was je vorige baan?
P&O medewerker - SZR.

Wat doe je in je vrije tijd?
Wandelen, formule 1 volgen en series en films kijken.

Frank van Aken - Financieel adviseur, bedrijfsvoering

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Voor mij is het belangrijk dat ik maatschappelijk betrokken ben. De gemeente Buren is een leuke werkgever waarin veel ontwikkelingen plaatsvinden. Als financieel adviseur kan ik een bijdrage leveren om de gemeente beter in control te laten zijn. Daarnaast zijn de werkzaamheden bij een gemeente divers en zijn er volop mogelijkheden tot ontwikkeling.

Wat was je vorige baan?
Financieel adviseur.

Wat doe je in je vrije tijd?
Voetbal, reizen, poolen en gezelligheid.

Bo van Gaal - Communicatie- en participatiemedewerker Duurzaamheid en ondersteunend medewerker communicatie

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Duurzaamheid wordt een steeds belangrijker thema. Het is van groot belang dat we ons gedrag gaan aanpassen om zo de aarde leefbaar te houden. Toen ik deze functie zag, dacht ik meteen: hiermee kan ik bijdragen aan een groenere en duurzamere wereld én kan ik mijn talenten en creativiteit inzetten.

Wat was je vorige baan?
Horecaondernemer en marketing, sales en event-medewerker bij een uitgeverij.

Wat doe je in je vrije tijd?
Koken, uiteten en tuinieren.

Caroline - HR-medewerker, werkzaam op de afdeling HR

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Bij mijn vorige werkgever, een grote zorginstelling, miste ik het persoonlijke contact met collega's; want als collega ben je voor mij veel meer dan alleen een personeelsnummer. Daarnaast werk ik graag bij een organisatie waar ik mee kan denken over teamdoelen en werkprocessen om zo mijn werkzaamheden nog beter uit te kunnen voeren en de organisatie nog beter op de kaart te kunnen zetten.

Wat was je vorige baan?
Medewerker P&O.

Wat doe je in je vrije tijd?
Zingen, lezen en hardlopen.

Nick Aben - HR-adviseur / Staff

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben bij de gemeente Buren eerst begonnen in een andere functie. De reden voor mijn keuze voor Buren was dat je veel eigen verantwoordelijkheid krijgt en je een volledig takenpakket hebt. Je bent met opdrachten van begin tot eind bezig. Binnen de gemeente heb ik de kans gekregen om de overstap te maken naar mijn huidige functie wat meer aansluit bij mijn opleidingsachtergrond en ik on-the-job in deze functie kan groeien.

Wat was je vorige baan?
Casemanager Werk en Inkomen.

Wat doe je in je vrije tijd?
Hardlopen, tuinieren, uit eten en series kijken.

Sollicitatieproces

Uitnodiging voor kennismaking
± 2-5 werkdagen na sollicitatie
Kennismakingsgesprek
± Binnen 10 werkdagen
Mogelijk tweede (inhoudelijke) gesprek
± Binnen 10 werkdagen
Arbeidsvoorwaarden
± Z.s.m.
Je hebt de baan!

Interessante baan?

Terug naar boven