Informatieadviseur (Adviseur Digitale Informatievoorziening)
Gemeente Buren Maurik
Wat is vereist?
- Hbo werk- en denkniveau
- Minimaal 2 jaar ervaring in een soortgelijke functie
- Interesse en vaardigheid digitale dienstverlening
- Je beweegt je makkelijk in een complexe organisatie met verschillende belangen
- Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
- Je bent analytisch, verbindend en motiverend
Wat krijg je?
- Max. €5.691 bruto p/m o.b.v. 36 uur (schaal 10A, afhankelijk van kennis en ervaring)
- 32 tot 36-urige werkweek
- 27 vakantiedagen (o.b.v. 36 uur) en de mogelijkheid om via het IKB verlof bij te kopen
- Persoonlijk keuzebudget (IKB minimaal 17,05%)
- Persoonlijke ontwikkel- en opleidingsmogelijkheden en ABP-pensioen
- Een jaarcontract, met uitzicht op een vast contract
- Burens Budget t.w.v. € 160,00 netto per jaar
- Flexibele werktijden voor een goede werk-/privébalans en een volledig ingerichte thuiswerkplek om thuis te kunnen werken
Wat doe je?
- 26% Gegevens- en informatiestromingen inrichten
- 26% Adviezen geven
- 26% Projecten aansturen
- 16% Veranderprocessen begeleiden
- 6% Verantwoordelijkheid rondom beleid- en beheerplan dragen
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Stel direct een vraag
Barbara Burgmeijer
Vacature
Als Informatieadviseur (Adviseur Digitale Informatievoorziening) bij Gemeente Buren speel je een cruciale rol in het verbeteren van onze digitale dienstverlening. Jij bent de expert die ons team helpt om slimme digitale oplossingen te implementeren. Je zorgt ervoor dat onze inwoners snel en eenvoudig toegang hebben tot de informatie en diensten die zij nodig hebben, allemaal via gebruiksvriendelijke en efficiënte digitale kanalen.
In jouw functie ben je het aanspreekpunt voor alles wat met digitale dienstverlening te maken heeft. Je helpt ons om te voldoen aan de wet- en regelgeving, maar je kijkt ook verder. Met jouw frisse blik en analytische vaardigheden breng je ideeën en oplossingen naar voren, zodat we continu kunnen verbeteren. Je werkt samen met jouw collega’s om ervoor te zorgen dat zij efficiënt en papierloos kunnen samenwerken. Iedereen, jong en oud, moet de kans krijgen om mee te doen in deze digitale wereld.
Je krijgt de ruimte om actief in gesprek te gaan met verschillende teams binnen de gemeente. Door goed te luisteren naar hun behoeften, vertaal je deze naar praktische en begrijpelijke digitale oplossingen. Je stimuleert je collega’s om hun digitale werkprocessen zo effectief mogelijk in te richten, waardoor zij zelfredzamer worden.
Je komt terecht in het team Informatievoorziening, waar je samenwerkt met tien andere gedreven collega's, elk met hun eigen expertise. Samen vormen jullie een hecht team dat elkaar ondersteunt en uitdaagt om de beste resultaten te behalen.
Let op: Deze vacature heeft geen einddatum. We zetten deze uit tot we de juiste nieuwe collega hebben gevonden. Zodra de positie vervuld is, halen we de vacature offline.
Als je het leuk vind om bij te dragen aan het gebruiksgemak en de toegankelijk van de gemeente en je het niet erg vindt om je taken in te delen rondom de dynamiek van de dag, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Vandaag krijg je veel input voor nieuwe voorstellen en zet je deze uit tot concrete acties.
Vandaag werkt de techniek niet mee, waardoor je plannen voor de dag zijn verstoord.
- 08:00
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
- 18:00
-
- Lunch
- Teamoverleg
- Projecten aansturen
- Veranderprocessen begeleiden
- Adviezen geven
- Verantwoordelijkheid rondom beleid- en beheerplan dragen
-
- Lunch
- Gegevens- en informatiestromingen inrichten
- Veranderprocessen begeleiden
- Adviezen geven
- Projecten aansturen
- MT-overleg bijwonen
- Kennissessie organiseren voor collega's
-
- Lunch
- Gegevens- en informatiestromingen inrichten
- Veranderprocessen begeleiden
- Adviezen geven
- Gegevens- en informatiestromingen inrichten
-
- Lunch
- Wekelijkse stand-up
- Gegevens- en informatiestromingen inrichten
- Veranderprocessen begeleiden
- Adviezen geven
- Gegevens- en informatiestromingen inrichten
- Verantwoordelijkheid rondom beleid- en beheerplan dragen
- Projecten aansturen
-
- Lunch
- Gegevens- en informatiestromingen inrichten
- Veranderprocessen begeleiden
- Adviezen geven
- Projecten aansturen
- Een-op-eengesprek met collega
- Gegevens- en informatiestromingen inrichten
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Buren is een kleine gemeente met veelzijdige functies. Je krijgt veel vrijheid om verschillende taken op te pakken. We vinden het vanzelfsprekend om trajecten te evalueren en streven altijd naar verbetering. In het Goede Gesprek stem je met je leidinggevende af wat je gaat doen en wat je hiervoor nodig hebt. Als je opleidingen of cursussen voor je functie nodig hebt, worden deze vergoed en kun je die vaak onder werktijd doen. Je kunt daarnaast je IKB (Individueel Keuzebudget) inzetten als je je wilt ontwikkelen buiten je vakgebied.
Werken bij Gemeente Buren
De gemeente Buren is een uitgestrekte landelijke gemeente, gelegen in de Betuwe. Deze woon-, leef- en recreatiegemeente van ongeveer 15.000 hectare en ruim 27.000 inwoners wordt gekenmerkt door aantrekkelijke kleinschaligheid en bijzonder historische woonkernen. De woonkernen zijn: Asch, Beusichem, Buren, Erichem, Kapel-Avezaath, Kerk-Avezaath, Zoelen, Zoelmond, Maurik, Eck en Wiel, Rijswijk, Ravenswaaij, Lienden, Ingen en Ommeren. Het vestingstadje Buren bezit sinds 1395 stadsrechten en bezit talloze gerestaureerde monumenten. Het is daarom geen wonder dat Buren een beschermd stadsgezicht is. Daarnaast is er in Buren veel dagtoerisme, wat mede te danken is aan het feit dat Buren een Oranjestad is.
De gemeente Buren is gelegen in het midden van Nederland in het Gelders Rivierengebied en is gemakkelijk met de auto te bereiken via de nabijgelegen snelwegen A15 en de A2. De gemeente is de fruittuin van Nederland en staat steevast in de top drie van fruitproducerende gemeenten. Midden in de Betuwe dient de gemeente de inwoners en bedrijven van Buren met zaken die ze (niet) zelfstandig kunnen, willen of mogen oppakken en doet dat vanuit de visie te willen bouwen aan het vertrouwen van inwoners en klanten.
- Hoofdkantoor in Maurik
- 200 medewerkers
- 63% / 37%
- Gem. leeftijd 45 jaar
- Hybride werken