Wat is vereist?
- Hbo-bachelor of Mbo (niveau 4) met een aantal jaren werkervaring in het werkveld
- SKJ-registratie is vereist, of je bent bereid deze te halen
- Je bent analytisch, kritisch en integer
- Je kunt je goed inleven in een ander, bent behulpzaam en durft besluiten te nemen
Wat krijg je?
- Max. € 4.811,- (schaal 9) bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
- Jaarcontract met uitzicht op een vast contract
- 36-urige werkweek
- 27 vakantiedagen en de mogelijkheid om vanuit IKB verlof bij te kopen
- Persoonlijke ontwikkel- en opleidingsmogelijkheden en ABP-pensioen
- Persoonlijk keuzebudget (IKB minimaal 17,05%)
- Flexibele werktijden voor een goede werk-/privébalans en en volledig ingerichte thuiswerkplek om thuis te kunnen werken
- Burens Budget t.w.v. €160,- netto per jaar
Wat doe je?
- 20% Onderzoeken doen
- 20% Processen monitoren
- 20% Zorg aanvragen middels een plan
- 20% Contact met betrokken partijen
- 10% Intern overleg
- 10% Vraagverduidelijking
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Interesse
Heb je een vraag of ben je geïnteresseerd? Neem contact met ons op.Arnold Libau
Teammanager Welzijn
Vacature
Als Consulent Jeugd/Wmo bij de gemeente Buren ben je verantwoordelijk voor het ondersteunen van jeugdigen en gezinnen wanneer zij moeilijkheden ervaren. Je onderzoekt de zorgvraag en informeert en adviseert hierover de betrokken partijen. Als Wmo consulent betreft het alleen begeleidingsvragen voor volwassenen. Individuele- en groepsbegeleiding. Waar nodig vraag je de inzet van zorg aan als voorliggende voorziening, beschikking of indicatie. In deze functie fungeer je als casusregisseur van het proces en volg je de ontwikkelingen in het proces op de voet.
Wanneer een nieuwe vraag binnenkomt, start je een proces met het verduidelijken van de zorgvraag. Hiervoor ga je in gesprek met de jeugdige, volwassene(n) en/of het gezin en waar nodig andere betrokkenen, zoals zorgaanbieders. Je onderzoekt hoe de (gezins-)situatie in elkaar zit en of er bijvoorbeeld een hulpverleningsgeschiedenis is. Op deze manier probeer je helder te krijgen welke inzet het meest passend zou zijn voor de betrokkenen.
je stelt een plan op en breng je in kaart welke in- en externe partijen hierbij betrokken moeten zijn. Nadat er ondersteuning geboden is, monitor je de ontwikkelingen en ben je aanwezig bij evaluatiemomenten en/of voer je regie.
Je bent onderdeel van het Sociaal Team, dat bestaat uit Consulenten Jeugd, Consulenten Wmo, team toegang, Consulenten Werk en Inkomen, kwaliteitsmedewerkers, beleidsmedewerkers, (school)maatschappelijk werk en een procesregisseur. Het team wordt aangestuurd door de Teammanager, die tevens je leidinggevende is. Ook werk je nauw samen met je collega’s op de afdeling Administratie.
Let op: Deze vacature heeft geen einddatum. We zetten deze uit tot we de juiste nieuwe collega hebben gevonden. Zodra de positie vervuld is, halen we de vacature offline.
Als je het leuk vindt om te werken met veel verschillende mensen en partijen en je het uitdagend vindt dat je een positie moet innemen over soms complexe situaties, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Vandaag zijn je werkzaamheden afwisselend. Je schrijft aan een plan voor een beschikking en sluit aan bij een evaluatiemoment van een gezin waar je positieve ontwikkelingen ziet.
Vandaag heb je weinig contact met je collega’s of externe partijen en ben je met name druk met administratieve werkzaamheden.
- 07:00
- 08:00
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
- 18:00
-
- Lunch
- Mails lezen en beantwoorden
- Voorbeeldagenda
- Intervisie
- Plan voor een beschikking schrijven
- Bellen met externe zorgpartij
- Evaluatiemoment bijwonen
- Processen monitoren
-
- Lunch
- Jeugdoverleg
- Administratie bijwerken
- Onderzoek doen
- Informatie verzamelen
- Bellen met externe zorgpartij
- Processen monitoren
-
- Vrije dag
-
- Lunch
- Maandpraat
- Gesprek voorbereiden
- Reistijd
- Gesprek met gezin
- Reistijd
- Plan voor een beschikking schrijven
- Overleg met betrokken partijen
-
- Lunch
- Casuïstiekbespreking
- Administratie bijwerken
- Plan voor een beschikking schrijven
- Administratie bijwerken
- Bellen met collega
- Mails lezen en beantwoorden
- Informatie verzamelen
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Buren is een kleine gemeente met veelzijdige functies. Je krijgt veel vrijheid om verschillende taken op te pakken. We vinden het vanzelfsprekend om trajecten te evalueren en streven altijd naar verbetering. In het Goede Gesprek stem je met je leidinggevende af wat je gaat doen en wat je hiervoor nodig hebt. Als je opleidingen of cursussen voor je functie nodig hebt, worden deze vergoed en kun je die vaak onder werktijd doen. Je kunt daarnaast je IKB (Individueel Keuzebudget) inzetten als je je wilt ontwikkelen buiten je vakgebied.
Werken bij Gemeente Buren
De gemeente Buren is een uitgestrekte landelijke gemeente, gelegen in de Betuwe. Deze woon-, leef- en recreatiegemeente van ongeveer 15.000 hectare en ruim 27.000 inwoners wordt gekenmerkt door aantrekkelijke kleinschaligheid en bijzonder historische woonkernen. De woonkernen zijn: Asch, Beusichem, Buren, Erichem, Kapel-Avezaath, Kerk-Avezaath, Zoelen, Zoelmond, Maurik, Eck en Wiel, Rijswijk, Ravenswaaij, Lienden, Ingen en Ommeren. Het vestingstadje Buren bezit sinds 1395 stadsrechten en bezit talloze gerestaureerde monumenten. Het is daarom geen wonder dat Buren een beschermd stadsgezicht is. Daarnaast is er in Buren veel dagtoerisme, wat mede te danken is aan het feit dat Buren een Oranjestad is.
De gemeente Buren is gelegen in het midden van Nederland in het Gelders Rivierengebied en is gemakkelijk met de auto te bereiken via de nabijgelegen snelwegen A15 en de A2. De gemeente is de fruittuin van Nederland en staat steevast in de top drie van fruitproducerende gemeenten. Midden in de Betuwe dient de gemeente de inwoners en bedrijven van Buren met zaken die ze (niet) zelfstandig kunnen, willen of mogen oppakken en doet dat vanuit de visie te willen bouwen aan het vertrouwen van inwoners en klanten.
- Hoofdkantoor in Maurik
- 200 medewerkers
- 63% / 37%
- Gem. leeftijd 45 jaar
- Hybride werken