Wat is vereist?
- Hbo werk- en denkniveau
- Aantal jaar werkervaring als Manager in een soortgelijke functie
- Kennis en ervaring in vakgebied financiën
- Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
- Je bent communicatief vaardig en weet mensen te motiveren
- Je bent analytisch en kunt een sturende positie innemen
Wat krijg je?
- Max. €6.862,- (schaal 12) bruto p/m o.b.v. 36-urige werkweek (afhankelijk van kennis en ervaring
- Jaarcontract met uitzicht op een vast contract
- 32 tot 36-urige werkweek
- 27 vakantiedagen (o.b.v. 36 uur) en de mogelijkheid om bij te kopen vanuit IKB
- Persoonlijke ontwikkel- en opleidingsmogelijkheden en ABP-pensioen
- Persoonlijk keuzebudget (IKB minimaal 17,05%)
- Flexibele werktijden voor een goede werk-/privébalans en en volledig ingerichte thuiswerkplek om thuis te kunnen werken
- Burens Budget t.w.v. €160,- netto per jaar
Wat doe je?
- 40% Aan het team leidinggeven
- 40% Over domein overstijgende vraagstukken adviseren
- 5% Overleggen met bestuur en MT
- 15% Processen implementeren en optimaliseren
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Interesse
Heb je een vraag of ben je geïnteresseerd? Neem contact met ons op.Leonie Sennef
Domeinmanager Bedrijfsvoering
Vacature
De Manager is tot 7 oktober alleen te bereiken voor vragen via Whatsapp en beantwoordt eventuele vragen op een later moment.
Als Teammanager Financiën bij Gemeente Buren zorg je voor heldere doelen en stuur je je team aan om deze te realiseren. Je bent een belangrijke overlegpartner voor je team, je Manager, het MT en de wethouders wanneer het gaat over belastingen en financiën. Door jouw ervaring met gemeentelijke belastingen en de Wet WOZ, kun je hier inhoudelijk advies over geven.
Je bent eigenaar van de planning- en controlcyclus en integraal verantwoordelijk voor de financiële advisering. In deze rol adviseer je het management en bestuur over de financiële producten. Je neemt het voortouw richting management en bestuur bij de kadernota en de begroting. Daarbij ben je de Projectleider van de implementatie van een nieuw financieel systeem dat op 1 januari 2026 operationeel zal zijn. Inhoudelijk stuur je de Senior Adviseur Financieel Beheer, de Senior Medewerker Belastingen en de drie Financieel Adviseurs aan.
Vanaf 1 januari 2025 wordt het team Financiën uitgebreid met de vakgroepen Belastingen en Verzekeringen en zal het team bestaan uit zeventien personen.
Let op: Deze vacature heeft geen einddatum. We zetten deze uit tot we de juiste nieuwe collega hebben gevonden. Zodra de positie vervuld is, halen we de vacature offline.
Als je het leuk vindt om mensen te begeleiden, processen te verbeteren en je energie krijgt van diversiteit in je takenpakket, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Vandaag ben je met veel verschillende werkzaamheden bezig, zoals een overleg met het MT, het uitzetten van een inhuur aanvraag en het bijwonen van een periodiek werkoverleg.
Vandaag ben je veel bezig met administratieve taken of het blussen van brandjes.
- 08:00
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
-
- Lunch
- Domeinoverleg
- Aan het team leidinggeven
- Over domein overstijgende vraagstukken adviseren
- Òverleggen met bestuur en MT bijwonen
- Over P&C documenten adviseren
-
- Lunch
- Overleg met Domeinmanager
- Over domein overstijgende vraagstukken adviseren
- Over domein overstijgende vraagstukken adviseren
- Processen implementeren en optimaliseren
- Periodiek werkoverleg bijwonen
-
- Lunch
- Over domein overstijgende vraagstukken adviseren
- Aan het team leidinggeven
- Over P&C documenten adviseren
- Veranderingen tot stand brengen
-
- Lunch
- Teamoverleg
- Over domein overstijgende vraagstukken adviseren
- Aan het team leidinggeven
- Intern overleg
-
- Lunch
- Over domein overstijgende vraagstukken adviseren
- Over domein overstijgende vraagstukken adviseren
- Overleggen met bestuur en MT bijwonen
- Aan het team leidinggeven
- Veranderingen tot stand brengen
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Buren is een boeiende gemeente met veel kernen een stad en een uitgestrekt grondgebied. Je krijgt veel vrijheid om verschillende taken op te pakken. In het Goede Gesprek stem je met je leidinggevende af wat je gaat doen en wat je hiervoor nodig hebt. Als je opleidingen of cursussen voor je functie nodig hebt, worden deze vergoed en kun je die vaak onder werktijd doen. Je kunt daarnaast je IKB (Individueel Keuzebudget) inzetten als je je wilt ontwikkelen buiten je vakgebied.
Werken bij Gemeente Buren
De gemeente Buren is een uitgestrekte landelijke gemeente, gelegen in de Betuwe. Deze woon-, leef- en recreatiegemeente van ongeveer 15.000 hectare en ruim 27.000 inwoners wordt gekenmerkt door aantrekkelijke kleinschaligheid en bijzonder historische woonkernen. De woonkernen zijn: Asch, Beusichem, Buren, Erichem, Kapel-Avezaath, Kerk-Avezaath, Zoelen, Zoelmond, Maurik, Eck en Wiel, Rijswijk, Ravenswaaij, Lienden, Ingen en Ommeren. Het vestingstadje Buren bezit sinds 1395 stadsrechten en bezit talloze gerestaureerde monumenten. Het is daarom geen wonder dat Buren een beschermd stadsgezicht is. Daarnaast is er in Buren veel dagtoerisme, wat mede te danken is aan het feit dat Buren een Oranjestad is.
De gemeente Buren is gelegen in het midden van Nederland in het Gelders Rivierengebied en is gemakkelijk met de auto te bereiken via de nabijgelegen snelwegen A15 en de A2. De gemeente is de fruittuin van Nederland en staat steevast in de top drie van fruitproducerende gemeenten. Midden in de Betuwe dient de gemeente de inwoners en bedrijven van Buren met zaken die ze (niet) zelfstandig kunnen, willen of mogen oppakken en doet dat vanuit de visie te willen bouwen aan het vertrouwen van inwoners en klanten.
- Hoofdkantoor in Maurik
- 200 medewerkers
- 63% / 37%
- Gem. leeftijd 45 jaar
- Hybride werken