Financieel Medewerker Uitkeringsadministratie

Solliciteer nu

Financieel Medewerker Uitkeringsadministratie

Gemeente Buren Maurik

Solliciteer nu

Wat is vereist?

  • Mbo+ of Hbo werk- en denkniveau
  • Administratieve werkervaring in een soortgelijke functie is fijn
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Je bent in staat om prioriteiten te stellen en onder tijdsdruk te presteren
  • Klantgericht, daadkrachtig en resultaatgericht

Wat krijg je?

  • € 2.700 - €4.297 bruto p/m (aanloopschaal 7 - functieschaal 8, afhankelijk van kennis en ervaring)
  • Een jaarcontract, met uitzicht op een vast contract
  • 36-urige werkweek
  • 28 vakantiedagen en de mogelijkheid om vanuit IKB verlof bij te kopen
  • Persoonlijk keuzebudget (IKB minimaal 17,05%)
  • Persoonlijke ontwikkel- en opleidingsmogelijkheden en ABP-pensioen
  • Flexibele werktijden voor een goede werk-/privébalans en een volledig ingerichte thuiswerkplek
  • Burens Budget t.w.v. €160,- netto per jaar

Wat doe je?

  • 25% Uitkeringen uitbetalen
  • 5% Overzicht van de administratie bewaren en verbetervoorstellen doen
  • 25% Gegevens beoordelen
  • 30% Gegevens verwerken en controleren
  • 5% Rapportages, overzichten en documenten opstellen
  • 10% Informatie aan cliënten, collega's en derden verstrekken

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Stel direct een vraag

Vacature

Als Financieel Medewerker Uitkeringsadministratie bij Gemeente Buren ben je verantwoordelijk voor de administratie Werk en Inkomen binnen het Sociaal Domein. Je zorgt ervoor dat uitkeringen en minimaregelingen tijdig en correct worden verwerkt en uitbetaald.

Daarnaast houd je het financiële overzicht van Werk en Inkomen bij en ben je verantwoordelijk voor het rechtmatig en tijdig uitkeren van uitkeringen aan cliënten. In dit proces bewaak je de kwaliteit van de administratie, signaleer je knelpunten en doe je voorstellen voor mogelijke verbeteringen.

Je voorziet cliënten, collega's en externe partijen van belangrijke informatie over zaken die spelen binnen de afdeling. Je komt te werken in een team van acht Consulenten Werk en Inkomen, twee Consulenten Schuldhulpverlening, twee Consulenten Minimaregelingen, twee Kwaliteitsmedewerkers, drie administratieve medewerkers, een Adviseur Werkgeversdienstverlening, een Adviseur Sociaal Domein en de Teammanager. Binnen dit team stem je voortdurend je werkzaamheden af, terwijl je verantwoordelijk blijft voor je eigen taken.

Deze vacature heeft geen einddatum. We zetten deze uit tot we de juiste nieuwe collega hebben gevonden. Zodra de positie vervuld is, halen we de vacature offline.

Als je het leuk vindt om binnen een klein team gestructureerd te werken en je goed om kunt gaan met strakke deadlines, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Financieel Medewerker Uitkeringsadministratie

Vandaag heb je alle punten in je agenda kunnen afwerken en heb je veel ad hoc taken opgepakt.

Vandaag verloopt je planning anders gedacht, en blijven de taken zich opstapelen.

  • 07:00
  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
    • Lunch
    • Uitkeringen uitbetalen
    • Gegevens verwerken en controleren
    • Gegevens beoordelen
    • Overzicht van de administraties bewaren en verbetervoorstellen doen
    • Uitkeringen uitbetalen
    • Gegevens beoordelen
    • Informatie aan cliënten, collega's en derden verstrekken
    • Lunch
    • Overzicht van de administraties bewaren en verbetervoorstellen doen
    • Gegevens verwerken en controleren
    • Rapportages, overzichten en documenten opstellen
    • Gegevens verwerken en controleren
    • Lunch
    • Gegevens verwerken en controleren
    • Informatie aan cliënten, collega's en derden verstrekken

Voorbeeld uit de praktijk

Tijdens het verwerken van de uitkeringen zie je dat de inkomsten niet goed zijn ingevoerd. Wat doe je?

Wanneer de inkomsten niet correct zijn ingevoerd, kan dit bijvoorbeeld betekenen dat verantwoordingsformulieren niet zijn ingevuld of dat onjuiste specificaties zijn verstrekt. Dit kan opgelost worden door de klant te vragen de gegevens te corrigeren of door de Consulent in actie te laten komen. Door tijdig de nodige aanpassingen door te voeren, kan de klant de uitkering op tijd ontvangen en kun jij je werkzaamheden zonder vertraging voortzetten.

Groeipad

Buren is een kleine gemeente met veelzijdige functies. Je krijgt veel vrijheid om verschillende taken op te pakken. We vinden het vanzelfsprekend om trajecten te evalueren en streven altijd naar verbetering. In het Goede Gesprek stem je met je leidinggevende af wat je gaat doen en wat je hiervoor nodig hebt. Als je opleidingen of cursussen voor je functie nodig hebt, worden deze vergoed en kun je die vaak onder werktijd doen. Je kunt daarnaast je IKB (Individueel Keuzebudget) inzetten als je je wilt ontwikkelen buiten je vakgebied.

Financieel Medewerker Uitkeringsadministratie

Werken bij Gemeente Buren

De gemeente Buren is een uitgestrekte landelijke gemeente, gelegen in de Betuwe. Deze woon-, leef- en recreatiegemeente van ongeveer 15.000 hectare en ruim 27.000 inwoners wordt gekenmerkt door aantrekkelijke kleinschaligheid en bijzonder historische woonkernen. De woonkernen zijn: Asch, Beusichem, Buren, Erichem, Kapel-Avezaath, Kerk-Avezaath, Zoelen, Zoelmond, Maurik, Eck en Wiel, Rijswijk, Ravenswaaij, Lienden, Ingen en Ommeren. Het vestingstadje Buren bezit sinds 1395 stadsrechten en bezit talloze gerestaureerde monumenten. Het is daarom geen wonder dat Buren een beschermd stadsgezicht is. Daarnaast is er in Buren veel dagtoerisme, wat mede te danken is aan het feit dat Buren een Oranjestad is.

De gemeente Buren is gelegen in het midden van Nederland in het Gelders Rivierengebied en is gemakkelijk met de auto te bereiken via de nabijgelegen snelwegen A15 en de A2. De gemeente is de fruittuin van Nederland en staat steevast in de top drie van fruitproducerende gemeenten. Midden in de Betuwe dient de gemeente de inwoners en bedrijven van Buren met zaken die ze (niet) zelfstandig kunnen, willen of mogen oppakken en doet dat vanuit de visie te willen bouwen aan het vertrouwen van inwoners en klanten.

  • Hoofdkantoor in Maurik
  • 200 medewerkers
  • 63% / 37%
  • Gem. leeftijd 45 jaar
  • Hybride werken

Collega's

Foto van medewerker Birgit Quint
Foto van medewerker Frank van Aken
Foto van medewerker Bo van Gaal
Foto van medewerker Caroline
Foto van medewerker Nick Aben

Birgit Quint - Communicatieadviseur

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Tijdens mijn studie vond ik overheidscommunicatie al interessant. Ik liep stage bij de gemeente Buren en werd nog enthousiaster! Toen een vacature vrij kwam, wist ik wel wat ik ging doen. Zo kreeg ik bij Buren de kans om veel sneller dan verwacht communicatieadviseur te worden.

Wat was je vorige baan?
P&O medewerker - SZR.

Wat doe je in je vrije tijd?
Wandelen, formule 1 volgen en series en films kijken.

Frank van Aken - Financieel adviseur, bedrijfsvoering

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Voor mij is het belangrijk dat ik maatschappelijk betrokken ben. De gemeente Buren is een leuke werkgever waarin veel ontwikkelingen plaatsvinden. Als financieel adviseur kan ik een bijdrage leveren om de gemeente beter in control te laten zijn. Daarnaast zijn de werkzaamheden bij een gemeente divers en zijn er volop mogelijkheden tot ontwikkeling.

Wat was je vorige baan?
Financieel adviseur.

Wat doe je in je vrije tijd?
Voetbal, reizen, poolen en gezelligheid.

Bo van Gaal - Communicatie- en participatiemedewerker Duurzaamheid en ondersteunend medewerker communicatie

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Duurzaamheid wordt een steeds belangrijker thema. Het is van groot belang dat we ons gedrag gaan aanpassen om zo de aarde leefbaar te houden. Toen ik deze functie zag, dacht ik meteen: hiermee kan ik bijdragen aan een groenere en duurzamere wereld én kan ik mijn talenten en creativiteit inzetten.

Wat was je vorige baan?
Horecaondernemer en marketing, sales en event-medewerker bij een uitgeverij.

Wat doe je in je vrije tijd?
Koken, uiteten en tuinieren.

Caroline - HR-medewerker, werkzaam op de afdeling HR

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Bij mijn vorige werkgever, een grote zorginstelling, miste ik het persoonlijke contact met collega's; want als collega ben je voor mij veel meer dan alleen een personeelsnummer. Daarnaast werk ik graag bij een organisatie waar ik mee kan denken over teamdoelen en werkprocessen om zo mijn werkzaamheden nog beter uit te kunnen voeren en de organisatie nog beter op de kaart te kunnen zetten.

Wat was je vorige baan?
Medewerker P&O.

Wat doe je in je vrije tijd?
Zingen, lezen en hardlopen.

Nick Aben - HR-adviseur / Staff

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben bij de gemeente Buren eerst begonnen in een andere functie. De reden voor mijn keuze voor Buren was dat je veel eigen verantwoordelijkheid krijgt en je een volledig takenpakket hebt. Je bent met opdrachten van begin tot eind bezig. Binnen de gemeente heb ik de kans gekregen om de overstap te maken naar mijn huidige functie wat meer aansluit bij mijn opleidingsachtergrond en ik on-the-job in deze functie kan groeien.

Wat was je vorige baan?
Casemanager Werk en Inkomen.

Wat doe je in je vrije tijd?
Hardlopen, tuinieren, uit eten en series kijken.

Sollicitatieproces

Kennismakingsgesprek met leidinggevende en naaste collega's
Optioneel tweede gesprek
Arbeidsvoorwaardengesprek
Je hebt de baan!

Interessante baan?

Solliciteer nu
Terug naar boven